Inhoudsopgave
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 – De prijs
Artikel 10 – Conformiteit en garantie
Artikel 11 – Levering en uitvoering
Artikel 12 – Betaling
Artikel 13 – Klachtenregeling
Artikel 14 – Geschillen
Artikel 15 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
- Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
- Dag: kalenderdag;
- Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
- Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
- Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
- Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
- Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
- Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
- Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
- Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
- EA-Kunststoftechniek BV: de gebruiker van deze algemene voorwaarden, gevestigd aan Eibergsestraat
183, 7481HJ te Haaksbergen, ingeschreven in het Handelsregister onder KvK-nummer 88527603.
BTW-identificatienummer: NL 8646.69.604.B01
Artikel 3 – Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
- Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
- Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
- Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
- Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
- Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
- Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
Artikel 4 – Het aanbod
- Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
- Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
- Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
- Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
- Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
- Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
- de prijs inclusief belastingen;
- de eventuele kosten van verzending;
- de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
- het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
- de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
- de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
- de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
- of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke deze voor de consument te raadplegen is;
- de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
- de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
- de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
- de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
Aanvullend onder aanbod: Maatwerk:
Productietekeningen en goedkeuring door de Consument
Alle bestellingen die op maat van de Consument worden vervaardigd, worden pas in productie genomen nadat de Consument de bijbehorende productietekeningen schriftelijk heeft goedgekeurd.
De Consument is volledig verantwoordelijk voor het controleren van de productietekeningen en het geven van goedkeuring. Eventuele fouten in deze tekeningen zijn niet toe te rekenen aan de Ondernemer, mits de productie heeft plaatsgevonden op basis van door de Consument goedgekeurde tekeningen.
Indien de Consument wijzigingen aanbrengt en deze schriftelijk aan de Ondernemer doorgeeft, ontvangt de Consument nieuwe aangepaste productietekeningen ter goedkeuring. De productie vindt uitsluitend plaats op basis van tekeningen die expliciet door de Consument zijn goedgekeurd.
De Ondernemer aanvaardt geen aansprakelijkheid voor fouten of onjuistheden in tekeningen die door de Consument zijn goedgekeurd.
Artikel 5 – De overeenkomst
- De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
- Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de overeenkomst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
- Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
- De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
- De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
- het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
- de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
- de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
- de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
- de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
- In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
- Voor een overeenkomst van de dienst ”montageservice”, waarbij een draagmuur moet worden verwijderd, is de consument verplicht een constructieberekening aan te leveren.
- Bij het ontbreken van deze constructieberekening mag EA-Kunststoftechniek voor aanvang van de werkzaamheden door meerdere experts een controle laten uitvoeren. Mocht uit deze controles blijken dat een prijsaanpassing noodzakelijk is in verband met meerwerk of hoger uitvallende kosten, is EA-Kunststoftechniek verplicht de consument hiervan voorafgaand aan de werkzaamheden te informeren.
- Mocht de Consument niet akkoord gaan met in artikel 5.8 bepaalde prijsverhogingen, hebben zowel EA-Kunststoftechniek als ook de Consument het recht om de overeenkomst of offerte per direct te ontbinden
- Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.
- Mondeling gegeven akkoord telt ook als akkoord. Er wordt niet ingemeten als er geen afgesproken akkoord is. Dit kan mondeling zijn, schriftelijk of per mail gebeurd zijn.
- Elk aanbod, offerte en overeenkomst van EA-Kunststoftechniek is vrijblijvend. EA-Kunststoftechniek kan zijn aanbod tot onverwijld, ten alle tijde na de aanvaarding daarvan door de Consument, nog herroepen. Kennelijke fouten en vergissingen in een aanbod van EA-Kunststoftechniek, binden EA-Kunststoftechniek niet. Reeds gedane aanbetalingen worden dan terugbetaald als EA-Kunststoftechniek besluit om een opdracht te weigeren.
Aanvullend onder Overeenkomst:
Maatwerkproducten
- Bij op maat gemaakte producten, zoals kunststof kozijnen, deuren of schuifpuien, wordt de overeenkomst pas volledig uitgevoerd nadat de Consument de bijbehorende productietekeningen schriftelijk, per mail of whatsapp, of mondeling heeft goedgekeurd.
- De Consument is verplicht de tekeningen zorgvuldig te controleren. De Ondernemer is niet aansprakelijk voor fouten of onjuistheden in tekeningen die door de Consument zijn goedgekeurd.
- Indien de Consument schriftelijke wijzigingen aanlevert, ontvangt deze een aangepaste tekening. Pas na schriftelijke of mondelinge herbevestiging zal de aangepaste versie in productie worden genomen.
- Zonder schriftelijke of mondelinge goedkeuring van de tekeningen zal geen productie plaatsvinden.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
- Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
- Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
- Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
- Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.
- Uitgesloten van herroepingsrecht zijn alle bestellingen die op maat zijn gemaakt, en volgens vooraf toegestuurde tekeningen zijn goedgekeurd door de Consument.
Bij levering van diensten:
- Bij levering van diensten, zoals montageservice of inmeten, heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst. Dit is de besteldatum van de dienst.
- Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
- Wanneer de consument een bestelde dienst (zoals inmeten en/of montageservice van één of meerdere nog nader te specificeren op maat-producten) annuleert, worden hiervoor € 250 Euro administratiekosten in rekening gebracht.
- Bij montageservice waarbij een doorbraak of draagmuur moet worden verwijderd, is de consument verplicht om een constructieberekening aan te leveren.
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
- Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
- Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via de zelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
- Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
- De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
- De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
- Producten: Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
- die door de ondernemer tot stand zijn aangebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
- die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
- die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
- die snel kunnen bederven of verouderen;
- waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
- Diensten: Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
- waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
- waarbij de wettelijke termijn van 14 dagen reeds is verstreken.
Artikel 9 – De prijs
- Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
- In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
- Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
- Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
- deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
- de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
- De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
- Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
- Als er zich na de datum waarop de overeenkomst is gesloten prijsverhogingen voordoen,
bijvoorbeeld door, maar niet beperkt tot schaarste, extreem toegenomen vraag of veranderende wet- en regelgeving van de overheid, aanpassingen op geaccepteerde offertes die tijdens opmaken van de offerte niet berekend zijn, en de nakoming van de overeenkomst is door EA-Kunststoftechniek nog niet voltooid, dan mag EA-Kunststoftechniek een stijging in de prijsbepalende factoren doorberekenen aan de Consument. EA-Kunststoftechniek is verplicht de Consument hierover te informeren voordat de opdracht wordt uitgevoerd. - Mocht de Consument niet akkoord gaan met in artikel 9.7 bepaalde prijsverhogingen, hebben zowel EA-Kunststoftechniek als ook de Consument het recht om de overeenkomst of offerte per direct te ontbinden
Artikel 10 – Conformiteit en garantie
- De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
- Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
- Op alle producten is de wettelijke garantie van toepassing. De duur van de wettelijke garantie kan verschillen op basis van de aard van het product.
- Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na ontdekking schriftelijk aan de ondernemer te worden gemeld.
- De garantie geldt niet indien:
- de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
- de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
- de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.
Artikel 11 – Levering en uitvoering
- De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
- Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
- Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.
- Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
- In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
- Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
- Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
- Bij uitlevering van glas of kozijnen welke op een bok worden geleverd, geldt dat de bok binnen 18 dagen leeg moet worden gemeld. Bij overschrijding van 18 dagen wordt vanaf elke daarop volgende dag een huurbedrag van 15 euro per dag gerekend. Na 30 dagen wordt eenmalig een bedrag van 800 euro gerekend. De bok wordt in dat geval geen eigendom van de klant. Bij afmelden van de bok wordt 450 euro terugbetaald wanneer de bok op schade gecontroleerd is. Bij schade wordt deze schade ingehouden op de terugbetaling.
Artikel 11a – Levertijden en productietekeningen
- Indicatie levertijd pas na goedkeuring tekeningen
Pas nadat de door EA-Kunststoftechniek opgestelde productietekeningen door de opdrachtgever schriftelijk zijn goedgekeurd, kan een indicatie worden gegeven van de te verwachten levertijd. Een leveringstermijn kan derhalve niet worden afgegeven op basis van de opdrachtbevestiging of aanbetaling alleen. - Levertijdconsumenten niet bindend
Door de consument opgegeven gewenste leverdata of levertermijnen worden uitdrukkelijk niet beschouwd als bindende onderdelen van de overeenkomst, tenzij schriftelijk door EA-Kunststoftechniek bevestigd. Het niet kunnen leveren op een door de consument gewenste datum geeft geen recht op annulering, korting of schadevergoeding.
Artikel 12 – Betaling
1. Levering uitsluitend na volledige betaling (maatwerk)
Voor alle op maat gemaakte producten, waaronder kunststof kozijnen, deuren en schuifpuien, geldt contractueel dat levering en montage pas plaatsvinden nadat de volledige betaling is voldaan. Deze voorwaarde maakt onlosmakelijk onderdeel uit van de overeenkomst tussen opdrachtgever en EA-Kunststoftechniek.
Indien opdrachtgever niet vóór het overeengekomen levermoment aan zijn betalingsverplichting voldoet, is EA-Kunststoftechniek gerechtigd om levering of uitvoering op te schorten, zonder dat daardoor enige aansprakelijkheid ontstaat voor schade of vertraging.
2. Aanbetaling en “achteraf betalen”
Indien bij bestelling gekozen wordt voor de optie “volledig betalen”, kan de melding “achteraf betalen” verschijnen. Deze verwijst uitsluitend naar de aanbetaling van 20%, die verschuldigd is ná ontvangst en goedkeuring van de productietekening.
Deze aanbetaling dient uiterlijk binnen 7 kalenderdagen na goedkeuring van de productietekening te worden voldaan, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
Restbetaling dient te allen tijde volledig voldaan te zijn vóór levering.
Het is opdrachtgever niet toegestaan om maatwerkproducten achteraf te betalen, tenzij dit uitdrukkelijk en schriftelijk is overeengekomen door EA-Kunststoftechniek.
3. Opschorting bij betalingsachterstand
Bij het uitblijven van (tijdige) betaling is EA-Kunststoftechniek gerechtigd om:
- alle leveringen of werkzaamheden op te schorten;
- eerst volledige betaling of zekerheid te eisen voordat tot levering of uitvoering wordt overgegaan.
Bij verzending van een betalingsherinnering kunnen administratiekosten van € 250,- in rekening worden gebracht.
4. Uitgestelde levering en opslag
Op verzoek van opdrachtgever kan een bestelling maximaal 2 maanden kosteloos worden opgeslagen, mits:
- de volledige factuur vóór de overeengekomen leverdatum is voldaan.
Na deze termijn wordt een opslagvergoeding van € 7,- per dag in rekening gebracht. Deze bepaling maakt eveneens deel uit van de overeenkomst.
5. Verantwoordelijkheid opdrachtgever
Opdrachtgever is verplicht om onjuistheden in betaalgegevens onverwijld te melden. Bij wanbetaling is EA-Kunststoftechniek gerechtigd om redelijke incasso- en buitengerechtelijke kosten in rekening te brengen, conform wettelijke bepalingen.
Artikel 13 – Klachtenregeling
- De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
- Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
- Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
- Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
- Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
- Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
Artikel 14 – Geschillen
- Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
- Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.
Artikel 15 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
ARTIKEL 16. | SLOTBEPALINGEN
- Op de Overeenkomst en alle daaruit tussen Partijen voortvloeiende rechtsverhoudingen is uitsluitend
Nederlands recht van toepassing. - Partijen zullen niet eerder een beroep doen op de rechter dan nadat zij zich optimaal hebben
ingespannen om het geschil in onderling overleg te beslechten. - EA-Kunststoftechniek is gerechtigd de algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Kleine
wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen altijd worden doorgevoerd. Grote inhoudelijke
wijzigingen zullen wij van tevoren met de klant bespreken
Aanvullend:
Ook over het geleverde glas zijn regels waar het glas aan moet voldoen. Deze vindt u hier: